In de wereld van innovatie en creatie van producten en services aan consumenten is het van belang dat alle processen binnen onze opdrachtgever soepel verlopen en dat er anders snel en adequaat op mogelijke uitdagingen kan worden ingesprongen. Vandaar dat binnen deze grote retailer een TechUpdate applicatie bestaat die wekelijks updates vanaf de werkvloer via een intranetsite naar verschillende managementlagen ontsluit. Dit is echter niet op vaste momenten en de data is niet altijd duidelijk te overzien en beschikbaar.
Aangezien alle managers over een iPhone beschikken, is als pilot in de in-house app development besloten hier een iPhone app van te maken. Deze app geeft een notificatie zodra nieuwe data beschikbaar is voor de manager, zodat deze het niet handmatig hoeft te controleren. Daarnaast is een nieuwe weergave op basis van regio’s en afdelingen samengesteld waarbij de positieve punten en uitdagingen in een opvallende manier weergegeven en altijd en overal beschikbaar zijn.
Managers worden direct met informatie bediend zodra het beschikbaar is en hebben het daarnaast altijd bij zich en tot hun beschikking. De data kent een weergave waardoor managers minder hoeven te zoeken welke informatie waarvoor staat en zijn hierdoor beter in staat om indien nodig bij te sturen of meer informatie op te vragen.