Cases

Migratie CRM naar wereldwijd platform

Case client logo

Vanuit één klantbeeld naar meer klantwaarde en meer efficiëntie

Binnen Ploeger Oxbo Group (POG) werd gebruik gemaakt van twee Dynamics CRM 2015 on-premise omgevingen, één omgeving in de USA en één in Europa. Doel is om beide omgevingen samen te voegen én van on-premise naar de cloud te brengen. Offline kunnen werken en het koppelen van verschillende ERP-systemen en websites zijn wensen.

De mogelijkheden van het no-code/low-code Microsoft Power Platform

Gestart wordt met een analyse: hoe worden de omgevingen gebruikt en hoe past dat in een nieuwe tenant? Er wordt gebruik gemaakt van de mogelijkheden van het no-code/low-code Microsoft Power Platform. In combinatie met meerdere model-driven apps, ondersteund door Power BI-rapporten met als onzichtbare kracht Power Automate voor de werkstromen. De datamigratie vindt plaats door middel van Visual Studio in combinatie met KingswaySoft SSIS. Er wordt gekozen voor de strategie om stap voor stap de verschillende onderdelen in de USA en Europa aan te pakken.

Een gezamenlijke online Dynamics 365-omgeving

POG Europa is volledig gemigreerd naar en operationeel in de cloud. In de tussentijd is het proces geoptimaliseerd, van Lead tot Invoice. In de USA zijn de workshops in volle gang. We laten zien hoe Dynamics 365 Online voor Europa werkt en hoe USA hierin kan werken. Binnenkort werken POG Europa en USA in dezelfde Dynamics 365-omgeving.

Gedeelde Excel- en Word-bestanden zijn verleden tijd. Er wordt volledig in Dynamics 365 online gewerkt. Sales mensen in de USA reizen duizenden kilometers per jaar en komen op plaatsen waar geen wifi en dataverbinding is. Zij gaan werken met de mobile offline oplossing in Dynamics 365 zodat zij overal en altijd hun opportunity’s en quotes kunnen bijhouden.

De gezamenlijke online Dynamics 365-omgeving zorgt ook voor:

  • Een eenduidige manier van werken in het sales proces.
  • Rapportages uit minder bronnen.
  • Makkelijk toegankelijke data.
  • Betere beveiliging van data.

Inzicht in plaats van alleen overzicht

POG wilde zijn klanten beter en efficiënter van dienst zijn en medewerkers in staat stellen meer waarde toe te voegen voor klanten. Rubicon is specialist in grote Dynamics 365 implementaties. In co-creatie met POG hebben we ervoor gezorgd dat alle afdelingen, processen en tools van POG samen één overzichtelijk geheel vormen in Dynamics 365. Door integratie met andere cloud-oplossingen zoals Power Apps, Power Automate en Power BI is één gedeelde werkelijkheid ontstaan. In een korte time-to-market is een totaaloplossing gerealiseerd waarmee POG beter in contact blijft met en inzicht heeft in zijn klanten. Over alle afdelingen, processen en contactmomenten heen.

"Inzicht in plaats van alleen overzicht." Niels Antonissen, Global Market Manager Vegetables | Ploeger Oxbo Group (POG)