Dynamics 365 Customer Service

Verbeter de productiviteit van uw service-team en de ervaring van uw klant

Meer persoonlijke aandacht en beter inzicht in behoefte

Als customer service-afdeling ben je – samen met finance - één van de sluitposten van de klantreis en daarmee van de klantervaring. Betere service leveren is daarbij een continue uitdaging, vooral in deze tijd met steeds hogere verwachtingen van klanten en steeds meer focus op die klant. Die klant verwacht op het moment dat het haar uitkomt, via het kanaal dat zij prefereert, aan de juiste informatie of oplossing te kunnen komen. Vooral natuurlijk, in het geval van een klacht.

Hoe zorg je ervoor dat servicemedewerkers meer persoonlijke aandacht voor de klant kunnen hebben, en beter inzicht in haar behoeften? Een deel van die oplossing zit hem in self-service mogelijkheden die goed werken en het grootste gedeelte van de herhalende vragen wegneemt. Een ander deel van de oplossing is om ervoor te zorgen dat alle data over de klant bij elkaar staan, in één overzicht gedeeld door de gehele organisatie, en altijd up-to-date.

Gestructureerd en geautomatiseerd afhandelen van klantvragen

Dynamics 365 integreert alle contactmomenten met en data over de klant in één gezamenlijk dataplatform voor alle teams en afdelingen. Dynamics 365 Customer Service is de callcenter-applicatie binnen het Dynamics 365 platform en ondersteunt het volledig gestructureerd afhandelen van klantvragen, klachten of informatieverzoeken.

Door gebruik te maken van de geïntegreerde kennisbank wordt de servicedeskmedewerker voorzien van suggesties voor het oplossen van cases. Deze kennisbank kunt u ook distribueren buiten het Dynamics 365 platform om, bijvoorbeeld op uw eigen website.

Door gebruik te maken van bijvoorbeeld chatbots of self-service portalen worden repeterende vragen zoveel mogelijk zonder tussenkomst van uw mensen afgehandeld. Daarnaast is het vanuit Dynamics 365 Customer Service makkelijk voor de agent om te reageren via meerdere kanalen zoals telefoon, e-mail, live chat of social media.

Betere service, productievere medewerkers en blijere klanten

Lever betere service en verbeter tegelijkertijd de productiviteit van uw customer service-team. Met de self-service en community portalen en virtual agents neemt u de druk van veelgestelde vragen voor een groot deel weg. U beantwoordt zo klantvragen zonder tussenkomst van uw mensen. De IoT-mogelijkheden van het platform maken het zelfs mogelijk om proactief service te verlenen.

Met de integratie met Dynamics 365 hebben uw medewerkers altijd de beschikking over een 360° klantbeeld. Hierdoor weten ze precies wat er bij de klant speelt en zelfs wat het sentiment van de klant is. Zo kunnen ze uw klant waar en wanneer het nodig is precies die persoonlijke aandacht bieden die zij verdient.

Meer informatie?

Rubicon is Microsoft Gold en Advanced cloud partner op de thema’s Security, Integration, Data & AI en Business Applications. Onze focus ligt bij uw succes. Rubicon ontzorgt: we letten vanaf dag één op lifecycle management en adoptie, en zijn echte experts op het gebied van data en integratie. Meer informatie? We helpen u graag naar uw volgende stap met Dynamics 365 Sales.

Klantcases

Actueel

Vragen over dit onderwerp?



Copyright Rubicon   |   All Rights Reserved   |   Disclaimer   |   Privacy Statement   |   Leveringsvoorwaarden