De volgende stap in digitaal samenwerken met Microsoft Viva en Teams

Optimale samenwerking, prestaties en werkplezier

Het is belangrijker dan ooit voor organisaties dat medewerkers op een effectieve, efficiënte en prettige manier digitaal kunnen samenwerken. Ondanks de vele investeringen die er de afgelopen decennia zijn gedaan in informatietechnologie, blijft dit voor veel organisaties een uitdaging.

Ondanks de veelheid aan mogelijkheden die moderne digitale werkomgevingen bieden, verliezen medewerkers per week nog altijd uren aan tijd met het zoeken naar kennis, informatie en de collega met de juiste vaardigheden die ze kan helpen met hun vragen. Hoe ondersteunt u de samenwerking, prestaties en het werkplezier van uw mensen optimaal?

Verbeter samenwerking, communicatie, en inzichten vanuit data met Microsoft Viva

Onderzoek van Microsoft toont aan dat bijna 60% van de werknemers zich sinds de omslag naar voornamelijk werken op afstand minder met hun team verbonden voelen. Het valt niet mee om het gevoel van verbinding te evenaren dat vroeger ontstond uit team- en personeelsbijeenkomsten, uitstapjes en events. Meer dan 30% van de werknemers geeft aan dat de pandemie hun burn-outgevoel versterkt.

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat mensen hun talenten, passie, tijd en energie maximaal kunnen benutten, voor hun eigen groei en plezier – en ten bate van de maximale resultaten voor de organisatie?

Om de volgende stap te zetten in de Employee Experience, lanceerde Microsoft in februari 2021 Viva. Viva verenigt communicatie, kennis, leerprocessen, resources en inzichten in een geïntegreerde gebruikerservaring die werknemers en teams alle middelen geeft om vanaf elke locatie het beste uit zichzelf te halen.

Microsoft Viva bouwt voort op de brede mogelijkheden die Microsoft 365 biedt en die benaderbaar zijn via Microsoft Teams en andere apps die mensen dagelijks gebruiken. Viva is volledig gericht op de dagelijkse behoefte van medewerkers, en maakt mogelijk dat organisaties hun versplinterde digitale tools integreren in de flow van dagelijkse processen.

Heeft uw organisatie de volgende stap in digitaal samenwerken al gezet? Heeft u zelf de juiste kennis en expertise in huis om Viva maximaal effectief in te zetten in uw organisatie?

Ontsluit kennis en maak samenwerken gemakkelijker: zet uw volgende stap in digitaal samenwerken

De Rubicon Collaboration Accelerator helpt met het versnellen van uw digitale business transformatie en met het ontsluiten van nieuwe mogelijkheden. We doen dit door u in vier weken te helpen met het ontsluiten van alle onderdelen van Microsoft Viva, zoals Topics, Learning, Connection en Insights. Dit alles op basis van bekende best practices en onze bewezen implementatie-methodieken.

Viva is een onderdeel van Microsoft 365. Rubicon is specialist op het gebied van Microsoft 365 Implementaties: lees hier meer over onze expertise en onze cases.

Onder de juiste governance en ingebouwde security, helpen wij u om meer kennis van medewerkers te ontsluiten en te verbinden. Zo wordt samenwerken efficiënter en vergroot u de toegevoegde waarde en het werkplezier van elke medewerker. En versnelt u hun groei.

Rubicon is Microsoft Gold en Advanced cloud partner op de thema’s Security, Integration, Data & AI en Business Applications. Onze focus ligt op uw succes. Rubicon ontzorgt: we letten vanaf dag één op lifecycle management en adoptie, en zijn echte experts op het gebied van data en integratie. Meer informatie? We helpen u graag naar uw volgende stap met de implementatie en adoptie van Microsoft Viva.



Terug naar het overzicht


Vragen over dit onderwerp?



Copyright Rubicon   |   All Rights Reserved   |   Disclaimer   |   Privacy Statement   |   Leveringsvoorwaarden